§1 Usługi i jakość ich świadczenia
W Poradni przyjmowane są osoby, które wyrażają dobrowolną zgodę na kontakt z psychologiem, psychoterapeutą, specjalistą psychoterapii uzależnień, lub innym specjalistą.
Zgoda Pacjenta na udział w terapii oznacza pełną akceptację postanowień niniejszego regulaminu.
W ramach oferty w Poradni prowadzone są: konsultacje i porady psychologiczne; psychoterapia indywidualna; psychoterapia grupowa; terapia dla osób uzależnionych, współuzależnionych oraz DDA; terapia par i małżeństw; warsztaty i treningi psychologiczne dla dzieci, młodzieży i dorosłych; sesje rodzinne. Zarówno konsultacje, jak i sesje indywidualne i grupowe mogą być prowadzone w formie spotkań tradycyjnych, odbywających się w gabinecie lub też w formie sesji online.
Rozpoczęcie procesu psychoterapii poprzedzone jest konsultacjami wstępnymi (od 1 do 3 spotkań), które dają możliwość poznania problemów i trudności Pacjenta, ustaleniu celu terapeutycznego oraz określeniu zasad współpracy.
Konsultacje oraz sesje psychoterapii indywidualnej trwają po 50 minut każda. Czas trwania sesji rodzinnej / par wynosi 50 lub 90 minut. W przypadku spóźnienia się Pacjenta na sesję czas jej trwania nie ulega wydłużeniu.
W indywidualnych i uzasadnionych procesem terapeutycznym przypadkach czas sesji może ulec zmianie.
§2 Poufność terapii
Psychoterapeuci zatrudnieni w poradni są zobowiązani do przestrzegania tajemnicy zawodowej. Dotyczy to wszystkich informacji uzyskanych od Pacjenta. Wyjątkiem jest sytuacja zagrożenia życia lub zdrowia Pacjenta lub osób trzecich albo sytuacje określone prawem. Współpracując z innymi specjalistami leczącymi Pacjenta, np. lekarzem psychiatrą lub innym specjalistą, psychoterapeuta udostępnia tylko niezbędne informacje (za zgodą i wiedzą Pacjenta).
Sesja terapeutyczna może być zarejestrowana na nośniku danych elektronicznych wyłącznie za obopólną zgodą Pacjenta i psychoterapeuty, zwłaszcza w sytuacji jeśli nagranie stanowi materiał pomocniczy w procesie psychoterapii lub superwizji.
W trosce o wysoką jakość świadczonych usług praca psychoterapeutów poddawana jest regularnej superwizji, w tym superwizji w ramach zespołu terapeutycznego zatrudnionego w poradni. Superwizor/ zespół terapeutyczny poradni są zobowiązani do przestrzegania tajemnicy zawodowej.
Psychoterapeuta może odmówić świadczenia usługi osobie, której zachowanie wskazuje, ze może ona być pod wpływem środków psychoaktywnych, jest agresywna lub naraża dobra osobiste terapeuty.
W celu prowadzenia skutecznej terapii Pacjent jest zobowiązany do informowania terapeuty na bieżąco o swoich przeżyciach i o znaczących faktach ze swojego życia.
Pacjent ma prawo do pytania terapeuty o jego wykształcenie, wyszkolenie zawodowe, przynależność do organizacji zawodowych, prowadzoną superwizję, staż pracy. Terapeuta informuje Pacjenta o postawionej diagnozę i prognozie, a także przekazuje informacje dotyczące stosowanych metod terapeutycznych i sposobie prowadzenia terapii.
W trakcie trwania sesji prowadzonej online zarówno psychoterapeuta, jak i Pacjent zobowiązują się do zapewnienia poufności przekazywanych informacji oraz korzystania z możliwych do zastosowania rozwiązań technicznych w celu zabezpieczenia danych znajdujących się na komputerze oraz na serwerach platform internetowych lub tych portalach, na których umieszczone zostają materiały po sesji przed dostępem osób trzecich; w szczególności ma to zastosowanie do zapisów rozmowy tekstowej chat za pośrednictwem Skype oraz notatek przesłanych mailem.
§3 Rejestracja i płatności
Zgłoszenia do Poradni przyjmowane są pod numeremi telefonów: +48 507 400 781 oraz +48 507 400 881 (od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 22.00).
Warunkiem przyjęcia do poradni jest podanie przez Pacjenta jego numeru telefonu lub adresu e-mail, które będą wykorzystane wyłącznie do komunikacji poradni z Pacjentem.
Płatności za sesje terapeutyczne można dokonać przelewem bankowym na nr konta:
50 1140 2004 0000 3602 8436 2332, tytułem: konsultacja, psychoterapia. Należność za sesję powinna być zaksięgowana na koncie poradni nie później niż na 24 godziny przez umówionym spotkaniem.
Płatności można również dokonać odliczoną gotówką lub kartą przed wizytą w gabinecie. Aktualny cennik usług znajduje się na stronie internetowej poradni: psychoterapia-na -taborze.pl
Za sesję odwołaną przez Pacjenta nie później niż na 24 godziny przed ustalonym terminem spotkania poradnia nie pobiera opłaty.
Za sesję odwołaną przez Pacjenta na mniej niż 24 godziny przed ustalonym terminem spotkania lub w razie nieobecności Pacjenta na sesji bez uprzedniej informacji o nieobecności, Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty w wysokości 100% ceny sesji. Należność należy uregulować najpóźniej w dniu kolejnej sesji terapeutycznej.
W przypadku odwołania sesji przez terapeutę zostanie wyznaczony inny możliwy do zaakceptowania przez obie strony termin sesji.
§7 Dane osobowe
Dane osobowe są przekazywane przez Pacjenta dobrowolnie i będą wykorzystane wyłącznie w celu realizowania sesji terapeutycznych .
W procesie rejestracji Pacjent zobowiązany jest do podania, w zależności od preferowanego przez siebie kanału komunikacji, adresu e-mail, lub numeru telefonu.
Zespół poradni dokłada wszelkich starań, by dane przekazane przez Pacjentów były należycie chronione i zabezpieczone przed nieuprawnionym dostępem lub wykorzystaniem przez osoby trzecie.
Zgromadzone dane Pacjentów nie są przekazywane, sprzedawane czy użyczane innym osobom bądź instytucjom, chyba, że dzieje się to zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa lub też na wniosek sądu bądź prokuratury lub innego uprawnionego organu, w przypadku naruszenia przez Pacjenta przepisów prawa albo w przypadku zagrożenia życia lub zdrowia Pacjenta lub osób z jego otoczenia.
Zaświadczenia o korzystaniu z terapii wydawane są na wniosek Pacjentów, ale wyłącznie ze wskazaniem od kiedy odbywają się spotkania i w jakiej częstotliwości oraz w przypadku, gdy odbyły się przynajmniej trzy sesje. W przypadku sporządzania opinii terapeuta ma prawo sprawdzić zgodność podawanych danych osobowych z dowodem tożsamość.
Rzeszów, dn. 30.09.2024 r.